سبد خرید 0

اهمیت شماره گذاری سیم ها در تابلو برق

10 / 10
از 2 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 25 بهمن 1402 در ساعت 14 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شماره سیم

با سرعت رشد تکنولوژی و اهمیت داشتن زمان و سرعت عیب یابی در تابلو برق ها اهمیت هرچه بیشتر شماره سیم مشخص می گردد، شرکت پارتکس سوئد اولین و پیشگام در زمینه تولید انواع شماره سیم و پرینتر چاپ شماره سیم در دنیا می باشد. شماره سیم فشاری، شماره سیم شفاف، شماره سیم حرارتی، شماره سیم جیبدار، شماره سیم تیوبی، شماره سیم و حروف و در بحث چاپ شماره سیم پرینتر هایی مثل پرینتر T800 پارتکس، پرینتر T1000، پرینتر T2000 پارتکس، پرینتر MK10 پارتکس، شماره گذاری سیم ها و آموزش جدول وایرینگ یعنی صرفه جویی در زمان برای مونتاژ تابلو برق,عیب یابی فوق العاده سریع,کاهش حداقل اشتباهات و این سه گزینه برای هر کارگاه تابلو برق لازم و ضروری است و هرکسی که با تابلو برق سرو کار دارد باید این نوع شماره گذاری را یاد بگیرد.

شماره سیم

وقتی نقشه الکتریکال طراحی شد و به پیمانکار تحویل داد. نقشه باید اجرا و بر روی تابلو برق طبق لاجیک تعریف شده اجرا گردد.در این اجرا بارها مشاهده شده است که اشکالات و اشتباهاتی صورت گرفته و نقشه به صورت کامل بر روی تابلو سوار نشده است و هنگام تست با ایرادات و اشکالات فنی مواجه می شویم که باعث عدم کارکرد صحیح تابلو می شود.

برای جلوگیری از موارد پیش آمده باید سیستمی وجود داشته باشد که بتوان از طریق آن اشکالات و عیب های سیستم را به حداقل رساند.این سیستم جدول وایرینگ می باشد که به صوت کاملا ابتکاری تمامی مراحل و تمامی مسیر های نقشه را در داخل جدول قرار داده و باعث می شود این اشکالات به حداقل برسد.

شما بعد از وارد کردن نقشه در داخل جدول آن را تحویل مونتاژ کار داده و در مدت کوتاهی تابلو برق را تحویل می گیرید.

جدول وایرینگ باعث:

  • به حداقل رساندن اشتباهات
  • افزایش سریع در بستن سیم های تابلو برق
  • روشی جامع برای شماره زدن سیم ها و کاهش اشتباهات
  • خلاصه شده نقشه و داشتن جدولی برا تست و عیب یابی
  • امکان توسعه آینده برای تابلو برق
  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در هزینه سیم و وسایل مصرفی
  • صرفه جویی در هزینه کارگر و مونتاژ کار
  • افزایش سرعت کار و سری کاری
  • و …

در تابلو های برق صنعتی برای راحتی در نصب قطعات و رفع عیب های احتمالی موقع مونتاژ, تست یا بهره برداری, معمولا هر سیم در مسیر حرکت چریان را با شماره هایی اختصاصی مشخص می کنند.

برای انجام این کار می توان از سه روش که در ادامه توضیح داده می شود استفاده کرد.

استفاده از یک روش به اندازه سیستم, و قیمت تمام شده شماره سیم و سایر پارامتر ها بستگی دارد. هزینه شماره گذاری سیم ها در هر روش معمولا کمتر از قیمت تمام شده محصول نهایی است. این هزینه بسیار اندک کمک شایانی در عیب یابی و نصب قطعات در تابلو برق خواهد کرد.لازم به ذکر است که نحوه شماره زدن سیم ها از روی جدول وایرینگ یا نقشه صورت می گیرد.

شماره سیم فشاری

اگر در روی نقشه بر روی هر مسیر شماره گذاشته شود که معمولا دیگر نیازی به استفاده از شماره های جدول وایرینگ نیست. ولی عیب این روش (شماره مسیر جریان روی نقشه) این است که اگر به هر دلیل قسمت یا مسیری فراموش شود مدار درست کار نکرده و پیدا کردن آن مشکل خواهد بود.

استاندارد ترین حالت این است که نقشه را جلوی خود قرار داده و با دقت مسیر ها را دنبال کرده و از روی آن جدول وایرینگ نوشته شود این روش چندین مزیت دارد که نقشه اولا به صورت اتوماتیک چندین بار کنترل و صحت مسیر ها تائید می شود یعنی اینکه کل نقشه از ابتدا تا انتها توسط شخصی که جدول را می نویسد کنترل و نوشته می شود

دوم اینکه بعد از نوشتن جدول وایرینگ جدول توسط شخص دوم به صورت جزئی کنترل می شود و سوم اینکه کسی که مونتاژ را بر عهده دارد موقع بستن اگر مشکلی ایجاد شود آنرا رفع عیب می کند. آسا مارکینگ نمایندگی پارتکس در ایران و فروش  انواع شماره سیم و پرینتر چاپ شماره سیم در دنیا می باشد. شماره سیم فشاری، شماره سیم شفاف، شماره سیم حرارتی، شماره سیم جیبدار، شماره سیم تیوبی، شماره سیم و حروف و در بحث چاپ شماره سیم پرینتر هایی مثل پرینتر T800 پارتکس، پرینتر T1000، پرینتر T2000 پارتکس، پرینتر MK10 پارتکس را با بهترین قیمت و خدمات از ما بخواهید.

شماره سیم

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()