سبد خرید 0

انواع شماره سیم و حروف سیم

10 / 10
از 2 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 27 مرداد 1403 در ساعت 23 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 3 )

شماره سیم

شماره سیم

انواع شماره سیم و حروف سیم

امروزه یکی از مهمتریت قسمت های طراحی صنعتی و بخصوص تابلو برق مبحث تعمیر و نگهداری تابلو برق می باشد، یکی از مهمترین قسمت ها مشخص کردن ابتدا و انتها سیم می باشد که یکی از ساده ترین و در عین حال مهمترین قسمت آن شماره گذاری سیم می باشد.

شماره سیم چیست ؟

شماره سیم چیست ؟

شماره سیم و شماره حروف در اصل تجهیزاتی هستند که جهت تفکیک کردن و جداسازی و مشخص کردن سیم ها از یکدیگر بکار می روند شماره سیم از حروف انگلیسی و اعداد تشکیل شده است که با هدف افزایش امنیت سیم کشی تابلوهای برق، مخابرات و غیره طراحی شده اند.

انواع شماره سیم

انواع شماره سیم

شماره سیم ها انواع مختلفی دارند که باتوجه به هزینه و نیز نوع نیاز می توان آنها را انتخاب کرد، که می توان به 3 دسته کلی آنها را دسته بندی کرد :

  1. شماره سیم و حروف تک کارکتر :که این نوع شماره سیم هر عدد یا هر حروف به تنهایی و جداگانه بر روی شماره سیم حک گردیده اند که مدل های مختلف و با کیفیت های متنوعی در بازار وجود دارد اما برترین و با کیفیت ترین آنها برند پارتکس سوئد است که با مدل های شماره سیم تکی PA، شماره سیم PY،... شناحته می شوند که انتخاب آنها بسته به شماره سیم متنوع می باشد.
  2. شماره سیم شفاف : این شماره سیم دارای یک جیب بروی خود است که کاغذ شماره سیم شفاف در آن قرار می گیرد و در دو مدل شماره سیم شفاف فشاری PTC که قابلیت نصب بعد از سربندی سیم را نیز دارا می باشد و شماره سیم شفاف PT که قبل از سربندی بایستی بر روی سیم نصب گردد.
  3. شماره سیم تیوبی قابل چاپ : این نوع شماره سیم کار را آسان کرده و به کمک پرینتر چاپ شماره سیم براحتی می توان بر روی آنها چاپ گرفت و سرعت و کیفیت و تمیزی کار ساخت تابلو برق را بالا برد، پرینترهای لیبل زن سیم مثل پرینتر T2000 پارتکس، پرینتر LM550 مکس، پرینتر TP80 سوپوان، پرینتر PT1010 را می توان نام برد که آسا مارکینگ مرجع فروش کلیه لوازم شماره گذاری سیم و کابل می باشد تهیه نمود، نوع دیگر شماره سیم تیوبی قابل چاپ، شماره سیم تیوبی حرارتی قابل چاپ یا همان شرینگ های حرارتی می باشد که قابلیت چاپ شماره سیم و استفاده بر روی انواع سیم ها و کابل ها را دارند و در آسا تمامی مدل های شماره سیم تیوبی PO و شماره سیم تیوبی قابل چاپ حرارتی PHZ موجود می باشد.

قیمت شماره سیم

قیمت شماره سیم

شماره سیم ها بسته به متریال و کیفیت از قیمت های متنوعی برخوردار هستندف که طول عمر، کیفیت چاپ، ماندگاری از مهمترین پارمتر های تعیین کننده قیمت شماره سیم می باشد اما شماره سیم پارتکس با 75 سال قدمت سرآمد آنها می باشد.

خرید شماره سیم

خرید شماره سیم برق

شماره سیم یکی از مهمترین پارامترهای تولید و ساخت و مونتاژ تابلو برق می باشد و در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد شما می توانید خرید انواع مدل های شماره سیم حلقوی PA و خرید حروف و شماره سیم تخت بسته PK و یا خرید شماره سیم تیوبی قابل چاپ po ها و شماره سیم شفاف جیب دار PT و PTC را از آسا مارکینگ تجربه کنید.

جمع بندی

مهمترین قسمت و کارایی شماره سیم ها در بحث تعمیرات و نگهداری می باشد لذا استفاده از متریال با کیفیت همانند شماره سیم پارتکس شدیدا توصیه می گردد زیرا شماره سیم های بی کیفیت و ارزان قیمت در معرض حرارت و نیز زمان از بین می روند و یا نوشته آنها پاک می گردد و کار اصلی آنها مشخص سازی مسیر از بین می رود، آسا مارکینگ نماینده رسمی پارتکس در ایران و فروش برند آسا مفتخر به فروش کلیه لوازم با کیفیت شماره گذاری سیم و کابل در ایران می باشد.

شماره سیم

ارسال نظر

احسان :
4 0
درود بر شما مقاله انواع شماره سیم عالی بود با اجازه با ذکر منبع تو سایتمون قرار می دم ممنون از شما و سایت خوبتون
مدیریت :
5 0
ممنون از نگاه پر مهرتون موفق باشین
شماره سیم تیوبی ... :
4 0
شماره سیم تیوبی قابل چاپ که در متن مقاله اومده چطور قابل استفاده برای شماره کابل هست راهنمایی می فرمائید
مدیریت :
6 0
سلام به آسا مارکینگ مرجع فروش انواع شماره سیم و پرینتر چاپ شماره سیم و نمایندگی پارتکس در ایران خوش آمدید از سوال بسیار خوبی هست شما می تونین با استفاده از شماره سیم PO068Q یا PO068TW از محصولات پارتکس براحتی بر روی آن توسط پرینتر چاپ شماره سیم مثل پرینتر T2000 پارتکس چاپ گرفته و توسط بست کمربندی بر روی انواع کابل با سایز های مختلف نصب کنین.
کربلایی :
3 0
درود بر نگارنده محترم سایت آسا و مقاله عالیه انواع شماره سیم برق صنعتی جناب مهندس یه سوال اینکه کدام شماره سیم برق قابلیت نصب بعد از سربندی در تابلو برق را دارند و اینکه شما این نوع شماره سیم و کابل را موجود دارین ممنونم
مدیریت :
4 0
ممنون از انرژی خوب شما، شماره سیم برق برای بعد سرندی شماره سیم فشاری می باشد که تحت عنوان شماره سیم فشاری جیبدار PTC در برند پارتکس شناخته می شود که جیب تعبیه شده روی این شماره سیم قابلیت قرارگیری کاغذ شماره سیم شفاف تحت عنوان PF را دارا است. شماره سیم شفاف دارای سایز بندی و استفاده برای سیم برق متنوع بسته به نیاز است و کاغذ شماره سیم شفاف نیز قابلیت پرینت با پرینترهای لیزری را نیز دارا است. مجوعه آسا مارکینگ نماینده رسمی پارتکس در ایران و فروش انواع شماره سیم و پرینتر چاپ شماره سیم است.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()